Kiedy warto wynająć infokioski?

Dotykowe kioski informacyjne stały się ostatnio popularnymi produktami, które spotykamy praktycznie na każdym kroku. Świadczy to zarówno o ich użyteczności w miejscach publicznych, w których znajdują się na stałe, jak i o tym, iż mogą stanowić dobre rozwiązanie krótkoterminowe. Gdzie i kiedy warto je wykorzystać w taki sposób? Dlaczego ich wynajem to dobry pomysł? Przekonajmy się!

Kiedy warto wynająć infokioski?

Infokiosk – czym dokładnie jest?

Każdy z nas nie raz korzystał z infokiosku, na przykład podczas wyszukiwania drogi do wybranego przez siebie sklepu w centrum handlowym. Czym jednak dokładnie jest to urządzenie? W codziennym użytkowaniu nikt nie zadaje sobie takiego pytania, a warto na początek na nie odpowiedzieć.

Kiosk interaktywny to urządzenie z wbudowanym komputerem, połączonym z ekranem dotykowym, na którym wyświetlane są treści. Klient poprzez dotknięcie ekranu wchodzi w interakcję z urządzeniem, dzięki czemu uzyskuje odpowiedzi na swoje pytania lub zapoznaje się szerzej z ofertą. Przy tym nie ma potrzeby angażowania osób obsługujących punkty informacyjne.

Infokioski znajdują także zastosowanie jako nośniki reklamy. Może być na nich wyświetlona jako statyczna grafika lub krótki film, a także obejmować dodatkowe informacje słowne (na przykład instrukcje kierujące do reklamowanej firmy w centrum handlowym).

Główne zadania infokiosku

– Głównym zadaniem kiosku interaktywnego jest udostępnianie informacji klientom. Dlatego z powodzeniem jest on wykorzystywany właśnie w centrach handlowych, gdzie pozwala wyszukać drogę do wybranego sklepu, przejrzeć inne salony sprzedażowe i zapoznać się dokładnie z ich ofertą – mówi Krzysztof Kabaciński, specjalista ds. Multimediów Grupy MEON.

– Innym zadaniem infokiosku, umieszczonego na przykład w nowoczesnym, interaktywnym muzeum jest angażowanie zwiedzających. Przykładem może być sytuacja, w której informacje, zamiast w tradycyjnej formie krótkiego opisu na tabliczce, są przedstawione na ekranie. Oprócz ich przeczytania (zazwyczaj w kilku językach) istnieje w tym przypadku także możliwość wyświetlania filmów czy rozwiązywania zadań. To znacznie bardziej atrakcyjna forma dla odbiorców, zwłaszcza dla dzieci, którzy czują się zaangażowani i z chęcią wykorzystują możliwości, jakie daje im nowoczesna forma zwiedzania – dodaje ekspert.

– Ostatnim zadaniem infokiosku jest wspomniane już reklamowanie usług, produktów lub sklepów przybierające formę atrakcyjnych prezentacji i filmików. Mogą one być wyświetlane w czasie, w którym nikt nie korzysta z funkcji informacyjnych urządzenia i pełnić rolę „wygaszacza ekranu”, co wzbogaca możliwości urządzenia. Jednocześnie reklama przedstawiona w formie animacji jest znacznie ciekawsza i przyciąga większą liczbę klientów niż tradycyjne formy, co gwarantuje też zadowolenie sprzedających.

Krótkoterminowe wykorzystanie infokiosku

W centrach handlowych czy muzeach urządzenia interaktywne pełnią swoje role na stałe. Istnieją jednak sytuacje, w których kiosk może zostać wykorzystany tylko tymczasowo. Do takich przypadków należą koncerty, targi i inne imprezy masowe, które odbywają się jedynie przez krótki czas. Jednocześnie również one wymagają punktów informacyjnych, aby odwiedzający mogli z łatwością poruszać się po terenie.

Za przykład weźmy targi branżowe, podczas których spotykają się przedstawiciele różnorodnych firm, oferujący swoje produkty i usługi. Jednocześnie odbywają się prelekcje, dyskusje czy ćwiczenia rozwijające umiejętności przybyłych gości. W związku z tak bogatą ofertą i dużym obszarem, na którym targi będę prowadzone, niezbędne jest poinformowanie uczestników o numerach stoisk poszczególnych wystawców, salach seminaryjnych czy harmonogramie wydarzeń. W tym celu warto właśnie skorzystać z możliwości, jakie daje infokiosk. Z pewnością wspomoże on organizatorów i ułatwi odwiedzającym korzystanie z przewidzianych atrakcji.

Dodatkowym atutem infokiosków jest możliwość ich niemalże dowolnego zaprojektowania, jak zapewnia firma MEON, specjalizująca się w ich produkcji, uruchamianiu w konkretnych miejscach oraz wynajmie i sprzedaży. Dzięki temu kiosk informacyjny będzie nie tylko służył jako punkt obsługi klienta, ale również zostanie odpowiednio dopasowany do otoczenia, stanowiąc nowoczesną ozdobę.

Wynajem infokiosku

Będąc organizatorem krótkoterminowej imprezy, nie trzeba decydować się na zakup infokiosku. Jeśli istnieje obawa, iż w późniejszym czasie nie byłby on wykorzystywany, warto zdecydować się na jego tymczasowy wynajem. Dzięki takiemu rozwiązaniu kiosk interaktywny posłuży tylko w ciągu tych dni, w których odbywać będą się spotkania.

Wspomniana już firma MEON, której ofertę można znaleźć pod adresem: https://meon.pl/multimedia/interaktywne-kioski/, udostępnia swoje urządzenia osobom zainteresowanym ich wynajmem w atrakcyjnej cenie. Dzięki autorskiemu oprogramowaniu możliwe jest łatwe wprowadzenie informacji niezbędnych podczas eventu, a także dostosowanie kiosku multimedialnego do potrzeb przyszłych odwiedzających. Gwarantuje to ich zadowolenie, a także satysfakcję organizatorów, którzy zdecydowali się na wynajem urządzenia.

Z kolei w przyszłości, w przypadku organizowania większej liczby podobnych imprez, będą mogli zdecydować się również na zakup kiosków interaktywnych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *