Zasady bezpieczeństwa w używaniu mobilnych platform bankowych

Płatności internetowe cieszą się rosnącą popularnością. Równocześnie wzrasta liczba transakcji dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Aby ułatwić nam życie, banki tworzą aplikacje dedykowane dla smartfonów, służące do obsługi konta rozliczeniowego. Są bezpieczne, jeśli zachowamy kilka zasad ostrożności.

Zasady bezpieczeństwa w używaniu mobilnych platform bankowych

1. Korzystamy zawsze z bezpiecznych połączeń internetowych.

Nie logujemy się do banku ani nie wysyłamy przelewów korzystając z sieci, które mogą budzić wątpliwości – czyli z tych ogólnie dostępnych, w kawiarniach czy zupełnie nieznanych. Jeśli wykonamy przelew internetowy korzystając z takiej sieci, nasze wrażliwe dane mogą zostać wykradzione.

2. Korzystamy tylko z aktualnych wersji aplikacji mobilnej banku.

Lepiej unikać korzystania z wersji web strony banku – istnieje większe ryzyko, że oszust się pod nią podszyje. Najnowsze wersje aplikacji mają lepsze systemy ochronne, adekwatne do aktualnie występujących w sieci zagrożeń.

3. Zawsze sprawdzamy dane.

Zarówno gdy wysyłamy przelew internetowy, jak i gdy otrzymujemy wiadomość SMS od banku z odnośnikiem lub hasłem, dokładnie sprawdzamy wprowadzone dane. Szczególnie ważny jest numer konta odbiorcy przelewu i jego kwota. Jeśli nie mamy pewności, że nadawcą wiadomości jest bank – nie korzystamy z zawartych w niej wskazówek, danych czy linków.

4. Korzystamy z legalnego oprogramowania antywirusowego do ochrony aplikacji mobilnych.

Nigdy nie instalujemy oprogramowania, do którego link otrzymaliśmy w wiadomości SMS od banku, bowiem banki takich wiadomości nie wysyłają – to więc na pewno oszustwo.

5. Stosujemy blokady telefonu.

Włączmy automatyczną blokadę ekranu, aby zmniejszyć ryzyko, że ktoś skorzysta z naszego urządzenia mobilnego. Warto zastosować także blokadę telefonu za pomocą hasła. Ustalamy jak najbardziej skomplikowane hasło do naszej aplikacji mobilnej.

6. Zawsze wylogowujemy się z aplikacji, gdy już z niej nie korzystamy.

Jeśli udostępniamy nasz telefon innym osobom, zawsze się wylogowujemy. Jeśli pożyczamy telefon na dłużej – najlepiej dezaktywować aplikację.

7. Definiujemy limity.

Gdy wszystkie zasady bezpieczeństwa zawiodą, zdefiniowanie dziennych limitów transakcyjnych uchroni nas przed większą stratą. W sytuacji, gdy złodziej będzie chciał przekroczyć ten limit, otrzymamy komunikat z prośbą o weryfikacje zlecenia płatności.

Materiał promocyjny.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *