Każdego dnia bombardowani jesteśmy tysiącami ofert sprzedaży. Przyzwyczajony do nich wzrok omija je jednak i ignoruje większość, ale nie wszystkie! Niektóre oferty szczególnie przyciągają naszą uwagę, zapadają w pamięć i skłaniają nas do zakupu. Wszystko za sprawą doskonałych fotografii reklamowych i produktowych, które pozwalają zwiększać sprzedaż.

Fotografia produktowa w e-commerce

Mówi się, że kupujemy oczami i trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Rzeczywiście jest tak, że do zakupu przekonują nas estetycznie przedstawione, przykuwające wzrok produkty. Świetnie zdają sobie z tego sprawę właściciele e-sklepów, którzy coraz częściej stawiają na profesjonalne, wysokiej jakości zdjęcia reklamowe swoich produktów. W e-commerce pełnią one funkcję ekspozycji sklepowej i to w dużej mierze od nich zależy decyzja zakupowa klienta.

Pozyskiwanie zdjęć reklamowych

Wielu internetowych przedsiębiorców do promocji oferowanych produktów wykorzystuje zdjęcia pochodzące bezpośrednio od ich producenta. To niekoniecznie dobry pomysł – identyczne fotografie znaleźć można w wielu miejscach w sieci, a brak oryginalności działa na naszą niekorzyść. Podobnie jest z wykorzystywaniem zdjęć stockowych, do których dostęp ma dziś praktycznie każdy, również nasza konkurencja. Jeśli zależy nam na tym, aby wyróżnić się na tle innych, zdecydowanie lepszym wyjściem będą oryginalne fotografie.

Samodzielnie czy w studio?

By wykonać dobrej jakości fotografie produktowe, wbrew pozorom nie potrzebujemy profesjonalnego, kosztownego sprzętu fotograficznego. Przyzwoitej jakości packshoty stworzymy przy pomocy telefonu z aparatem wysokiej rozdzielczości i możliwością ręcznego ustawienia balansu bieli oraz czułości ISO. Niezbędne będzie również zadbanie o odpowiednią scenografię, światło oraz obróbkę graficzną wykonanych zdjęć. Oczywiście w pełni profesjonalna fotografia reklamowa wymaga nie tylko odpowiedniego sprzętu, ale również umiejętności. Jeśli nie mamy możliwości, by wykonać jakościowe fotografie samodzielnie lub planujemy większy projekt, warto podjąć współpracę z firmą fotograficzną, która specjalizuje się w fotografii reklamowej i produktowej lub profesjonalną agencją reklamową. Tego rodzaju usługi świadczy m.in. krakowskie Studio Olawski.

Dobre, profesjonalne zdjęcia to podstawa w każdym sklepie internetowym, który za cel obrał sobie zwiększenie poziomu sprzedaży. Odpowiednie, atrakcyjne zaprezentowanie oferowanych produktów to pierwszy krok na drodze do osiągnięcia sukcesu.

[Głosów:4    Średnia:4.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here