Zakładanie sklepu internetowego wydaje się pozornie trudnym zadaniem. Dobry pomysł, sprawna organizacja i dostęp do sprawdzonych rozwiązań mogą jednak znacząco ułatwić rozpoczęcie własnej sprzedaży w branży e-commerce. Aby rozkręcić tego typu biznes, należy przede wszystkim określić specyfikę przyszłego sklepu, zalegalizować działalność i wybrać odpowiednie oprogramowanie.

Wybór branży i założenie działalności gospodarczej

Pierwszym etapem zakładania sklepu jest wybór odpowiedniej branży, od której uzależnione powinny być wszystkie kroki podejmowane w następnej kolejności. Obecnie największym powodzeniem cieszą się sklepy internetowe z jednoznacznie sprecyzowanych dziedzin. Klienci częściej decydują się na zakupy u wyspecjalizowanych sprzedawców, odrzucając tych posiadających przesadnie zróżnicowaną ofertę. Po określeniu tych podstaw, należy założyć własną działalność gospodarczą. Sprzedaż w sklepie internetowym jest rodzajem handlu, dlatego wymaga rejestracji. Informacje pomocne w tym zakresie znaleźć można w internecie, na przykład na stronach urzędów miast.

Wybór nazwy i domeny

Nazwa sklepu internetowego powinna w jakiś sposób nawiązywać do branży oraz oferowanego asortymentu. Może kojarzyć się z produktami bezpośrednio, bądź też jedynie delikatnie sugerować rodzaj i specyfikę oferowanych towarów. Ważne, aby nazwa była stosunkowo krótka i łatwa do zapamiętania przez klienta. W jej wyborze pomocni mogą się okazać specjaliści w dziedzinie brandingu. Następnie należy czym prędzej wykupić domenę, aby przypadkiem nie została zarejestrowana przez kogoś innego. Optymalnym rozwiązaniem będzie wykorzystanie w jej treści nazwy sklepu, dzięki czemu potencjalni odbiorcy natychmiastowo powiążą domenę z konkretną marką i szybciej utrwalą ją sobie w pamięci.

Jak założyć sklep internetowy – wybór oprogramowania

Na rynku dostępne są różne rozwiązania w zakresie wyboru oprogramowania e-commerce. Sprzedawcy mogą zdecydować się na bardzo drogą platformę dedykowaną lub darmowy, ale mocno ograniczony pakiet typu open source. Alternatywną opcją jest korzystania z oprogramowania gotowego sklepu w modelu SaaS, czyli abonamentowym. Taką ofertę posiada platforma Sky-Shop.pl, na której możliwe jest korzystanie z mniej lub bardziej zaawansowanych rozwiązań. W zamian za comiesięczną opłatę, klient zyskuje dostęp do funkcjonalnego, atrakcyjnego pod względem wizualnym panelu administratora. Platforma Sky-Shop.pl oferuje ponad 1200 różnych udogodnień, włącznie z możliwości integracji sklepu z firmami kurierskimi, hurtowniami czy portalami aukcyjnymi.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here