Współczesna technologia, w szczególności internet, daje marketingowcom możliwości o jakich dotąd nawet nie śnili. Chodzi tu nie tylko o skalę i ilość osób do których trafia reklama, ale również o to, że możliwe stały się takie jej formy, które polegają nie tylko na prostym przekazie treści od nadawcy do odbiorcy, ale na interakcji. W Content Marketingu chodzi o to, aby wciągnąć klienta do zabawy, pozwolić mu wyrażać swoje opinie i realnie wpływać na kształt usługi czy produktu, w wyniku czego staje się wobec danej marki lojalny. Wśród zajmujących się tą dziedziną podmiotów warto wymienić między innymi https://pirmedia.pl/?page=oferta/content-marketing.

Można powiedzieć, że Content Markieting to sztuka wykorzystywania internetu do budowania więzi z klientem w tym miejscu, w którym klient się znajduje. Interakcja przestała dotyczyć wyłącznie samego zakupu. Jeszcze do niedawna cały proces promocji i sprzedaży wyglądał następująco: Producent/usługodawca informuje potencjalnego klienta o swoim istnieniu i przedstawia mu w formie reklamy argumenty za tym, że to właśnie po jego produkt/usługę warto sięgnąć. W momencie zakupu produktu/wykonania usługi interakcja praktycznie się kończyła. Obecnie możliwe jest np. ogłoszenie na profilu facebookowym konkursu na najciekawszy sposób użycia danego produktu, po czym przedstawienie jego wyników na firmowym kanale youtube lub podcaście. Im publikowane w takich miejscach treści są ciekawsze, im większy udział w ich tworzeniu mają klienci, tym mocniej stają się oni związani z marką i tym więcej są gotowi w przyszłości od danej firmy kupić.

Definicja Content Marketingu może wydawać się nieostra, można jednak wyróżnić konkretne techniki, które zwyczajowo przyjęło się do niego zaliczać. Są to między innymi materiały wideo, artykuły, podcasty czy tzw. webinaria, a więc wirtualne spotkania usługodawcy/producenta z klientami.

Co jest najważniejsze w Content Marketingu? Przede wszystkim udzielanie prawdziwych i wyczerpujących informacji na temat produktu i przedstawianie ich w takiej formie, aby dotarły do klienta, przemówiły do niego i zainteresowały na tyle, aby sięgnął po więcej. Żeby to się udało potrzebne jest ogromna doświadczenie i wiedza, nie tylko na temat samego produktu, ale również grupy docelowej, psychologii, skuteczności konkretnych technik etc. Firmy, które specjalizują się w Content Marketingu muszą więc zatrudniać specjalistów z różnych dziedzin i trzymać rękę na pulsie jeśli chodzi o rozwój technologii. Tylko wówczas jakość ich usług będzie naprawdę wysoka.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here