Dedykowane systemy informatyczne znacznie usprawniają zarządzania przedsiębiorstwem. W jakich branżach są szczególnie potrzebne?
Rozwiązania dedykowane w informatyce ułatwiają pracę prawie każdej firmy. Jak mówią pracownicy białostockiej firmy Softwarehut – o ile w pewnych branżach przedsiębiorcy bez większych utrudnień mogą korzystać z ogólnie dostępnych, gotowych programów, to w innych aplikacje tworzone na indywidualne zamówienie są właściwie niezbędne. Jaki typ działalności wymaga więc zamówienia dedykowanej aplikacji? W jakich branżach przedsiębiorcy najczęściej decydują się na taki krok?
Turystyka
Współpraca z wieloma hotelami z całego świata, setki klientów dziennie i operacje finansowe opiewające na ogromne kwoty. Tak wygląda działalność każdego biura podróży. Nic więc dziwnego, że w branży turystycznej coraz rzadziej spotyka się firmy pracujące na ogólnie dostępnych systemach informatycznych.
Finanse
Kolejną branżą, w której prowadzenie firmy bez dedykowanego systemu informatycznego może okazać się niemożliwe, jest sektor finansowy. Wśród klientów producentów oprogramowania na zamówienie szczególnie wiele jest firm brokerskich, banków i domów maklerskich. Nie może to jednak zaskakiwać, bo w ich przypadku używanie zwykłych systemów byłoby nie tylko niepraktyczne, ale i niebezpieczne.
Usługi medyczne
Wraz z coraz szybszym rozwojem sektora prywatnych usług medycznych, ze strony świadczących je przedsiębiorstw rośnie zapotrzebowanie na dostosowane do ich potrzeb systemy informatyczne. W ich przypadku największe znaczenie ma bezpieczeństwo przechowywanych w bazach danych osobowych pacjentów i łatwy dostęp do dokumentacji medycznej dla lekarzy.
Ubezpieczenia
Poufne dane tysięcy klientów, operowanie nieprawdopodobnymi nieraz sumami i mnóstwo szkód zgłaszanych w jednej chwili. W takich warunkach żaden z gotowych systemów na pewno nie zdałby egzaminu. Właśnie dlatego towarzystwa ubezpieczeniowe praktycznie z nich nie korzystają.
Usługi IT
Pracujące nad dużymi, skomplikowanymi projektami firmy IT także nie mogą obejść bez dostosowanych do ich potrzeb cyfrowych systemów zarządzania. Szczególnie, gdy w jednym momencie obsługują wielu klientów z różnych krajów, co w tej branży nie jest rzadkie.